.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۱۰ کلید افزایش طول عمر

پژوهش‌هایی که روی زندگی انسان‌ها با طول عمر بالا انجام پذیرفته نشان می‌دهد ورزش و نوع تغذیه می‌تواند در این میان بسیار بااهمیت باشد. در اینجا به ۱۰ موردی اشاره می‌کنیم که با گرایش به آنها می‌توانید طول عمر خود را افزایش دهید.
۱
- خوش بگذرانیدهمیشه به دنبال لذت بردن و حس خوشبختی باشید. مبادا روزی را بدون خندیدن به پایان ببرید. فراموش نکنید حالت روحی شما بر سلامت جسمی‌تان تاثیر می‌گذارد.

۲- ورزش کنیداگر می‌خواهید قلب و عروق‌تان سالم باشد هیچ چیز برای آنها مفیدتر از ورزش کردن نیست. در صورتی که تمرینات بدنی نداشته باشید، دچار اضافه‌وزن، فشارخون بالا، کلسترول بالا، قند و … می‌شوید. در حالی که ورزش سبب تحریک گردش خون و سلامت بدن می‌شود. بدون یک گردش خوب خون، چربی‌های بد در عروق خونی رسوب کرده و اجازه نمی‌دهد فرد از ۷۰ سال بیشتر عمر کند.

۳- تغذیه خوب داشته باشیدداشتن عادات خوب غذایی به ویژه از سن پایین به جوان ماندن و سالم بودن‌مان کمک می‌کند. باید به کودکان آموخت برای داشتن یک تغذیه سالم ۳ نکته را به خاطر داشته باشند.· نیمی از موادغذایی که در روز مصرف می‌کنیم باید حاوی قند باشد تا انرژی مورد نیاز ما را تامین کند.·

روزانه ۶۰ تا ۸۰ گرم پروتئین مصرف کنید. این مواد برای حیات ارگانیسم‌ها ضروری‌اند.· برای آنکه مصرف چربی‌ها به عروق خونی صدمه نزند، سعی کنید اسیدهای چرب غیراشباع را در سبد غذایی خود بگنجانید. این نوع روغن‌ها در ماهی، روغن زیتون و مارگارین‌ها موجود است.

۴- از شهر خارج شویدترافیک‌های جاده‌ای و کارخانجات مولد گازهای سمی مانند دی‌اکسیدازت هستند. میزان این گازها به نسبت در شهرها بیش از اطراف آن است. افرادی که در شهرها زندگی می‌کنند عمر کوتاه‌تری دارند و احتمال فوت‌شان در اثر ناراحتی‌های قلبی‌عروقی و ریوی بیشتر است

۵- اطلاعات کسب کنیدنداشتن اطلاعات درباره خوبی‌های یک تغذیه صحیح می‌تواند عمر شما را به باد دهد. خجالت نکشید و از هر کسی که در دسترس شماست، پزشک یا داروساز درباره مسایل مربوط به سلامت خود اطلاعات به دست آورید

.۶- رژیم نگیرید، کمتر بخوریدکسانی که کم‌غذا هستند، عمر طولانی‌تری دارند. رژیم غذایی کم‌کالری روند پیری را کند می‌کند. تحقیقی که در سال ۲۰۰۴ میلادی در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد نشان داد موش‌هایی که کمتر می‌خورند سالم‌تر بوده و کمتر از سایرین به سرطان مبتلا می‌‌شوند در ضمن عمر آنها ۴۲ درصد بیش از موش‌های پرخور است.

۷- سیگار نکشیددود سیگار حاوی ۴۰ نوع ترکیب سرطان‌زا است و هر سیگاری می‌تواند در اثر آن به انواع بیماری‌ها از جمله سرطان ریه، ناراحتی‌های انسداد ریوی، ناراحتی‌های قلبی‌عروقی، عفونت‌های ادراری، کروهن، آلزایمر، آرتریت‌روماتویید و … مبتلا شود. در میان زنان، سیگار عامل سقط جنین و ناراحتی‌های دوران نوزادی است.

۸- مشروبات الکلی ننوشیدمتخصصان می‌گویند برای داشتن قلب و عروق سالم به ویژه اگر مبتلا به ناراحتی‌های کبدی هستید بهتر است نوشیدن مشروبات الکلی را کنار بگذارید.

۹- به پزشک مراجعه کنیدبرای آنکه خوب و به جا پیر شوید بهتر است به نیازهای بدن‌تان توجه کرده و به محض نیاز به پزشک مراجعه کنید. اگر دیابت بالا درمان نشود می‌تواند تا ۱۰ سال عمر انسان را کوتاه کند. سعی کنید هر سال حداقل یک بار به یک پزشک عمومی و یک متخصص تغذیه مراجعه کرده و به توصیه آنها عمل کنید.

۱۰- داروی کمتری مصرف کنیدمتخصصان توصیه می‌کنند تا حد ممکن از خوردن داروهای غیرضروری مخصوصا مسکن‌ها پرهیز کنید. داروها و به ویژه مسکن‌ها می‌تواند سبب بروز ناراحتی‌های کلیوی و ناراحتی‌های هپاتیک و خون‌ریزی‌های روده‌ای شود. تمامی داروها عوارض ثانویه دارند.

مسکن‌ها اگر مداوما مصرف شوند، آثار خود را به مرور از دست خواهند داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.277 seconds.